top of page
aangeschotenwild_edited_edited_edited_edited_edited_edited_edited.png
uitgeverij
IMG-4471_edited.jpg

De vier redenen dat we het niet kunnen laten om een nieuwe uitgeverij te beginnen:

1. Te veel boeken floreren op vooral een goede marketingstrategie. Boeken die eigenlijk best wel bagger zijn maar gewoon in het oog springen door een treffend verkooppraatje.

2. Te veel prachtige, verfrissende, geniale boeken krijgen de kans niet om gezien (en gelezen!) te worden vanwege... Nou ja, zie punt 1.

3. Gerenommeerde uitgevers zijn traditionele horken en bange poepers. Oftewel: ze doen het liefst wat ze altijd hebben gedaan. 'Groen op de cover verkoopt niet'. 'Niemand leest verhalenbundels'. 'We geven nu eenmaal al jaren boeken uit van Pietje Jansen, dat blijven we ook doen, ook al schrijft hij een tikje seksistisch en met moeilijke woorden die niemand kent. Dus we hebben geen budget voor die leuke, nieuwe schrijver.'

4. Wij snakken naar een bundel met groene omslag vol met verhalen die raken én te begrijpen zijn. Of iets anders vernieuwends. 

 

Dus... Waar wacht je nog op?

De eerste auteur zit al bij ons aan tafel. Haar woorden: 'Ik kon de roman die ik graag zou willen lezen, niet vinden. Dus ik heb 'm zelf maar geschreven.' En dat boek is een van de beste die wij de laatste jaren in onze handen hebben gehad.

Binnenkort meer!

Jouw manuscript voorleggen?
bottom of page